14 August 2014

I think autumn is almost here

Pitääkö minun todella ensimmäisen kerran koko pienen blogiurani aikana pyytää anteeksi omaa hiljaisuuttani. Toivottavasti ei, sillä minä en pidä siitä. Turhaa anteeksipyytelyä vain.

Lukio on lähtenyt ihan hyvin, mutta luultavasti tulen kiroamaan sen ja pitkän matikan vielä muutamaan otteeseen tässä tulevien kolmen vuoden aikana. Äidinkieli tuntuu kamalan rankalta kaikkine kirjoittamisineen ja nyt ärsyttää englannista heti alkuun pieleen menneet lähtötasotestit. Ja minä kun luulin, että matikka olisi ehkä jopa yksi helpoimmista aineista minulle ja englannissa olen kuitenkin jotenkin kokenut aina olevani ihan suhteellisen hyvä. Turhauttaa ja ärsyttää ennen kaikkea! Mutta ehkä pitäisi vain kuitenkin laskea omia tavoitteita. Tai ei ainakaan tavoitella täydellisyyttä.

Ja taas kerran huomaan, että minulla olisi paljon ajatuksia vähän kaikesta, tai ainakin valittamista, mutten osaa vain pukea niitä sanoiksi. Enkä kyllä halua valittaakaan. Ainakaan paljoa. Ja nyt ulkona näyttää enemmän syksyltä, kuin vielä kertaakaan tänä vuonna. Minä olen oikeastaan aika iloinen siitä, sillä minä haluan jo syksyn tänne.


2 comments:

  1. Ootko siis muuttanut toiseen kaupunkiin opiskelemaan? Kuka on Sanna? (selasin vasta etusivun loppuun..)
    Muistaakseni lukio helpottuu alun jälkeen. taisiis kaikki helpottuu ajan kanssa mutta esim kun tulee äikässä sellasia aiheita kirjoitettavaksi ja käsiteltäväksi mitkä oikeesti on innostavia. ja riippuu opettajista paljon. sitäpaitsi, äikän vitoskurssi tulee vasta myöhemmin! (jos se on sielläkin päin maailmaa kieli kirjallisuus ja identiteetti, suomen kielen kehitys, se on paha.)
    olipas tyhmä kommentti. no ei ainakaan ilkeä!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo, kyllä olen muuttanut Joensuuhun opiskelemaan (mutta en kuitenkaan asu yksin, vaan koko meidän perhe on täällä aika paljon) ja Sanna on miun sisko, joka asuu siis täällä Joensuussa miun kanssa ihan vakituisesti :) Niin miekin oon ajatellut, että kyllä ne helpottaa. Onneksi! En kyllä yhtään muista mitä meidän äikän vitos kurssilla oli, mutta tuo kyllä kuulosti aika pahalta. Eikä ollut yhtään tyhmä kommentti :) Kaikki kommentiti ovat tervetulleita!

      Delete